Het biologisch ritme van iedereen op de werkvloer sloeg de afgelopen dagen op til. Wat zou er aan de hand zijn?

Het biologisch ritme van de CODE crew sloeg de afgelopen dagen op til! Een aantal konden ’s nachts niet meer slapen of vielen al om zes uur ’s avonds om van de uitputting. Wat was nu het geval? De afgelopen dagen transformeerde het kantoor tot een pikdonkere Escape Room vol met geheime puzzels en aanwijzingen. Alle 40 ramen werden afgedekt met een flinke laag vuilniszakken zodat er geen enkel licht kon binnendringen. We ontvingen namelijk op 9,10 en 15 november zo’n 400 Maastrichtse Middelbare scholieren in het kader van de KOMmetjeKUNST tour en lieten hen kennismaken met onze jongerenorganisatie. Leerlingen kregen een paar zakenlampen mee, ze stapten in het donker – en hossa – de deur werd dichtgegooid en ging op slot. Ze kregen in totaal 30 minuten  de tijd om aanwijzingen te volgen en de sleutel te vinden die ze uit ons geheimzinnig, donker kantoor zou moeten bevrijden.

Wat viel ons op?

Door de raadsels ging iedereen dubbel nadenken over de antwoorden. De meest gekke reacties kreeg je te horen. Een simpel ei werd bijvoorbeeld omschreven als ‘spiegelkip’. Het hele kantoor werd uitgepluisd. Een simpel dopje op de grond van een weggegooid waterflesje werd hierdoor als clue gezien en meegenomen.

Grappig moment tijdens de voorbereidingen: Bedenker van de Escape Room  Rick Wilhelm legt zijn idee voor aan Michelle Roufs. Rick vertelt enthousiast dat hij een aantal geheime code’s heeft bedacht en deze wilt gaan verwerken op de ramen.  De slimme Michelle wees hem er gelukkig op tijd op dat dat lastig werd aangezien de ramen moesten worden afgeplakt.

 

Stiekem zijn we op kantoor best blij, dat alle vuilniszakken weer van de ramen af zijn en de zwakke herfstzon weer af en toe door de ramen kan schijnen, maar wat hebben we gelachen om de opdrachten.

Andere blogberichten

© CODE 043 – PrivacyCookies

Cookies & privacy

Wijzig je instellingen of bekijk ons privacy statement

Privacy policy | Sluit
Instellingen